Årsmöte 2015

26 FEB 2015 11:30
Smålands Bordtennisförbund höll årsmöte i Vetlanda.
  • Skapad: 26 FEB 2015 11:30

I onsdags, 25 februari, var det årsmöte i Hvetlanda GIFs paviljong. Knappt 20 föreningsmänniskor närvarade. Årsmötet leddes av Smålandsidrottens hedersordförande Ola Henriksson.

Innan årsmötet så var det en informationsstund från Svenska Bordtennisförbundets representant, Mats Hedin, som informerade lite om vad som händer inom pingissverige. Kort sammanfattning:

SM i Falkenberg kommande helg
Legends Tour med gamla storstjärnor i Halmstad 4 mars
Förbundsmöte i Gävle 19 april
World Cup i Halmstad 16-18 oktober
SOC i Stockholm 11-15 november
VM i Halmstad 2018

Vidare blev det lite diskussion om den nya plastbollen och där finns det mycket kritik från föreningarna ute i landet. SBTF kan bara hålla med och konstatera att ITTF fattade beslut för tidigt.

SBTF satsar vidare på utbildning. I dag finns det omkring 8-10 aktiva utbildare och det är för få, så man uppmanar distrikten att komma med förslag på fler namn.

SBTF kommer att arrangera ett flertal tränarträffar under året med början redan på lördag i samband med SM i Falkenberg.

Förbundet uppmanar föreningarna att använda sig av utbildningsmodulen i IdrottOnLine. Behöver föreningarna hjälp så kan man kontakta sin SISU-konsulent.

För att lyfta upp och understryka vikten av att förbättra alla våra arrangemang kommer SBTF att införa ett pris för årets arrangemang. SBTF uppmanar medlemmar att nominera arrangörer (av tävlingar, sammandrag, seriematcher, uppvisningar med mera) som de anser har gjort det bra och gärna med något lite extra, något utöver det vanliga, kanske till och med något som sticker ut och inte har testats förut.

Efter Mats Hedins presentation så var det dags för Smålands Bordtennisförbunds årsmöte vilket löpte friktionsfritt och nuvarande styrelse omvaldes enhälligt.

Skribent: Mikael Fransson

Postadress: